Pre ľudí, ktorí majú dobrú motoriku ľavej nohy, ale nemôžu hýbať pravou nohou, prípadne majú na pravej nohe protézu, je problém s ovládaním plynového pedálu automobilu. Nedostatočný cit v pravej nohe neumožňuje bezproblémové ovládanie plynového pedálu nohou a rovnomerné dávkovanie plynu. Neostáva ani mnoho miesta na ovládanie plynového pedálu ľavou nohou. Jazda vo vozidle môže byť nebezpečná ako pre samotného vodiča, tak aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky. Pre tieto prípady je možné využiť plyn na ľavú nohu (viac informácií na https://www.upravyautomobilov.sk/plyn-na-lavu-nohu ).
Plyn na ľavú nohu je vhodný pre montáž do automobilov s automatickou prevodovkou. Takýto plyn sa dá ovládať len ľavou nohou, rovnako ako prevádzková brzda automobilu. Pritom originálne ovládanie automobilu zostane zachované a automobil môže riadiť i zdravá osoba. Je umiestnený na rovnakom mieste, kde by sa nachádzal spojkový pedál v aute s manuálnou prevodovkou. Naša firma ARES ponúka elektronicky riadený plyn (podobné riešenia majú kruh na ovládanie plynu https://www.upravyautomobilov.sk/kruh-na-ovladanie-plynu a páčkový plyn pod volantom https://www.upravyautomobilov.sk/packovy-plyn ). Toto riešenie zaisťuje vyšší stupeň bezpečnosti ako je požadované európskymi normami. V praxi sa jedná o to, že plyn na ľavú nohu nefunguje, pokiaľ nie je aktivovaný spúšťacím tlačidlom. Pokiaľ plyn na ľavú nohu neaktivujeme, funguje len originálny plyn vozidla. Výhoda tohto riešenia je zrejmá u prípadného zneužitia tretími osobami. Môžeme si typicky predstaviť situáciu, že zákazník odovzdáva auto s namontovaným plynom na ľavú nohu do autoservisu. Servisný technik bude chcieť s autom prejsť do dielne. Uvidí na podlahe tri pedále a bez rozmýšľania bude chcieť stlačiť spojku (v tomto prípade to bude ale plyn na ľavú nohu), auto by sa mohlo rozbehnúť a nabúrať, prípadne niekoho zraniť. Kým ale servisný technik neaktivuje tento plyn, tak plyn na ľavú nohu ostane nefunkčný a nič sa nestane. Po stlačení spúšťacieho tlačidla sa aktivuje plyn na ľavú nohu a originálny plyn vozidla prestane fungovať.
Výhoda deaktivovania originálneho plynu je, že nemôžeme pridávať plyn náhodným stláčaním, napríklad nožnou protézou alebo nohou. Pri dlhodobom používaní vozidla zdravou osobou je možné plyn na ľavú nohu jednoducho demontovať. V automobilu je pripevnený pomocou mechanizmu, vďaka ktorému môžeme plynový pedál vybrať z vozidla a nasadiť ho naspäť, keď ho budeme znova potrebovať.
Plyn na ľavú nohu spolupracuje s riadiacou jednotkou vozidla, dokáže plynule pridávať a uberať plyn rovnako ako je to pri originálnom plyne vo vozidle. Funkcia originálneho plynu ostáva zachovaná.