Jedná sa o obľúbené, spoľahlivé a ľahko ovládateľné ručné ovládanie plynu a brzdy vo vozidle riadenom handicapovanou osobou. Je vhodné ako pre vozidla s automatickou prevodovkou, tak i pre vozidlá s manuálnou prevodovkou, ktorá je vybavená elektronickou spojkou. Odporúčame automatickú prevodovku pre tento typ úpravy, je to pohodlnejšie a jednoduchšie ovládanie pre vodičov.
Ručné ovládanie pre ZŤP funguje na jednoduchom princípe ovládania. Pritiahnutím páky k sebe sa pridáva plyn, odtlačením páky od seba sa brzdí. Pedále vozidla sú prepákované na združenú ovládaciu páku brzdy a plynu. Pôvodné riadenie vozidla pomocou pedálov je zachované aj pre riadenie vozidla zdravou osobou. Montáž ručného ovládania pri stredovom tuneli môže byť vyhotovená bez viditeľných zásahov do mnohých typov vozidiel. Potom po demontáži je vozidlo uvedené do pôvodného stavu bez viditeľných známok po inštalácii zariadenia.
Toto ručné ovládanie neobmedzuje priestor pod kolenami a zachováva možnosť polohovania volantu, čo niektoré iné systémy neumožňujú. Výhodou tohto ručného ovládania je tiež možnosť aretácie prevádzkovej brzdy. Táto výhoda je prínosom predovšetkým u automobilov s automatickou prevodovkou, ktoré majú tú vlastnosť, že tieto vozidla musia byť vždy zabrzdené, inak majú tendenciu sa pomaly pohybovať. Prínos ručného riadenia je predovšetkým v dopravných zápchach alebo pri státí na semaforoch, kde si jednoduchšie zabrzdíte vozidlo pomocou aretačnej páčky u madla ručného riadenia. Tento obľúbený spôsob ručného ovládania môže byť doplnený napríklad guľou na volant alebo trojzubcom pre jednoduchšie držanie volantu.